Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Vaccine til ildere Ons Nov 10, 2010 4:53 pm
Jeg har lige snakket i telefon med en ilderkyndig dyrlæge ang. vaccination af mine bæster.
Vi snakkede lidt frem og tilbage, og hun sagde at de sidste to år havde været lidt en gråzone .. da der var snak om at Febrivac-Dist skulle ud af produktion (eller sådan noget?) og at man derfor havde brugt hundevacciner istedet. Dette er man så gået nogenlunde fra igen, da nogle havde dårlige erfaringer omkring dette. Dette efterlod så både mig og dyrlægen på bar bund. Hun sagde at man nogle gange godt kunne få fat i vaccinen (Febrivac-Dist), men at det absolut ikke var altid.
Er der nogle af jer der kender til dette? For det er første gang jeg hører det.
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 10, 2010 5:03 pm
Jeg har godt nok aldrig hørt om at man ikke skulle kunne få fat i Febrivac-Dist. For mig lyder det som en meget forvirret dyrlæge. Min dyrlæge har i hvert fald ikke nævnt noget om det
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 10, 2010 5:17 pm
Nemlig - det er også det der undrer mig. Men det sagde hun :S
Daisy Opdrætter
Antal indlæg : 2084 Alder : 47 Bopæl : Fr.værk Antal Ildere : 8
Emne: Sv: Vaccine til ildere Tors Nov 11, 2010 12:29 am
Det har jeg godt nok heller aldrig hørt. og håber da også at hun bare har husket forkert...
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Fre Nov 12, 2010 6:22 pm
Jeg har lige modtaget en mail omkring dette, fra en anden læge her i nærheden:
Hos os bruger vi en vaccine som hedder Nobivac DP, som normal bruges til hunde. Her vil dine ildere være fin dækket ind for Distemper virus (hundesyge). Febrivaccen er en mink vaccine som kun ligger i 100 stk som mindste pakning, så det vil ikke være en mulighed. Alternativ hvis du kender en minkavler, så kunne du måske få et par doser febrivac her.
Jeg ved ikke om du udstiller dine ildere, da det her kan komme på tale at de har krav til brugen af en helt specifik vaccine, men det må du lige undersøge hvis det skulle være tilfældet.
.. Så dvs. at Nobivac DP (åbenbart?) er mere anvendt nu? Eller?
cille Opdrætter
Antal indlæg : 477 Alder : 52 Bopæl : Assens/ ved Mariager Antal Ildere : Mange
Emne: Sv: Vaccine til ildere Fre Nov 12, 2010 10:27 pm
Nej febrivac dist, og de kan fåes i små doser også. Mener de får dem hjem fra tyskland, dvs det firma her dk der har dem. De fåes hjem i pakker med 5 stk enkel dosis. Så din dyrlæge må altså tjekke lidt bedre rundt hos de forhandler af vac som der er herhjemme.
Men hun/han har ret i at de er lavet på baggrund af den febrivac som findes til mink.
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Fre Nov 12, 2010 10:38 pm
Det er altså noget bøvl! .. Ringer videre mandag til flere dyrlæger - så må vi jo se hvad dé så siger. Hvis de da siger noget. Ellers må vi til Ribe, men der er også et stykke vej.
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Vaccine til ildere Lør Nov 13, 2010 1:05 am
Hellere tage langt og så få det ordnet ved en dyrlæge der ved hvad han/hun laver. Eller det er i hvert fald min mening. Jeg tager også til Galten, i stedet for at bruge en i Århus
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Lør Nov 13, 2010 12:18 pm
Jeg vil også gerne kører langt, men hvis jeg har mulighed for det her i nærheden .. Så gør jeg da det
Så undersøger bare lige markedet
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Tors Nov 18, 2010 2:11 pm
Jeg kontaktede en ny dyrlæge her i omegn .. (og skriver det herinde, bare for at følge op)
Jeg skrev til dem og spurgte hvad det ville koste at få 2 ildere vaccineret med Febrivac Dist .. og det var svaret:
"Det er ikke en vaccine vi har på lager men vi har en der ligner. det vil koste 605 kr for den første og ca 100 mindre for nr 2."
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 24, 2010 9:48 am
Jeg ringede ned til den dyrlæge jeg havde brugt til at få kastreret de to .. og der brugte de "selvfølgelig" (som hun selv sagde) Febrivac så der skal vi ned.
FerretParadise Opdrætter
Antal indlæg : 633 Alder : 58 Bopæl : København Antal Ildere : 5
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 24, 2010 10:11 am
Godt du har fundet en løsning, med den rigtige vaccine.
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 24, 2010 10:34 am
FerretParadise skrev:
Godt du har fundet en løsning, med den rigtige vaccine.
Ja, det er jeg også glad for. Men mere også bare det, at det faktisk virkede som om de vidste hvad de snakkede om dernede. Det giver en lidt tryghed
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 24, 2010 11:04 am
Fik du egentlig ringet til dem i Varde? Og hvad sagde de? Lød det som om de havde en smule forstand på ildere? Bare rart at vide hvis uheldet er ude når man er i Varde
Stubba Stifter
Emne: Sv: Vaccine til ildere Ons Nov 24, 2010 12:05 pm
Gud nej
Jeg fik ikke ringet derud .. Ringede til Den i Ølgod og Helle dyrlægerne.