Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Log indNyeste billederTilmeldPortalForumforside

Hjææælp!

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Gæst
Gæst
Anonymous

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 3:08 pm

Hej FantasyFerrets. Håber i kan hjælpe mig. Jeg er en ung fyr på 19, som har egen lejlighed og jeg må detsvære verken have hund eller kat, men jeg savner sgu engod ven. og har en delt bekendte som har en til flerer ilder og jeg syntes det er et rigtigt dejligt dyr. Så nu har jeg efter lang tid beslutted mig for at jeg vil andskaffe mig en ilder. Men jeg har svært ved at finde den rette, så håber i kunne hjælpe. Jeg søger en Black eller dew men er ikke et most. Hvad kan ilderen forvente af mig. Den kan forvente en rigtig god ven som er hjemme stort set hele dagen, så den kommer på ingen måde til at kede sig, ´den vil få 41kvm at løbe frit rundt i og en ligeså stor have. Det er noget af det jeg kan tilbyede den. Søger en velopdragende og snå træned hvalp.

PS/ Hvis i ´kender nogen private eller oprætter vil jeg også gerne vide det.

MVH. Nicolai
Tilbage til toppen Go down
KariN
Hvalp
KariN

Antal indlæg : 130
Alder : 36
Bopæl : Rødovre
Antal Ildere : 3

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 3:12 pm

Der er rigtig mange opdrættere rundt omkring. Det er godt nok ikke hvalpe sæsson lige pt. men der er vidst et par opdrættere rundt om i landet der stadig har hvalpe tilbage.

Hvor i landet bor du?

Hvis din ilder skal være i din have skal du enten bygge et voliere eller ilder-sikre hele haven, dvs. grave fliser ned over det hele, sætte net/hegn op. (en ilder kan ikke løbe frit som en kat kan)
http://www.kwj.minisite.dk
Gæst
Gæst
Anonymous

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 3:40 pm

Hej Karin. Jeg bor i Århus og ja ved godt jeg ikke bare lige skal putte den ud i haven:P. Men er næsten lige flyttet i lejligheden så den vil blive indretted efter den´s behøv. Men hvis der er nogen som ved hvor jeg kan købe en black eller dew farved henne må de endelig gerne sige til. Den skal have Stamtavle og være clean og have gode forældre og den vil få et rigtgt godt hjem.
Gæst
Gæst
Anonymous

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 4:28 pm

En del steder hvor man ikke må have hund og kat, er det heller ikke tilladt at have ilder. Så det skal du huske at tjekke. Smile

Du finder ikke en DEW her i landet. Der er ingen der avler dem.

Der er en mappe, eller hvad du vil kalde det, her på forummet under avl, hvor forskellige opdrættere har lagt links til deres hjemmesider. Prøv at kigge der. Smile
Eliza
Opdrætter
Eliza

Antal indlæg : 175

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 4:41 pm

Der er ingen hvalpe før en gang til foråret, så skal det være fordi der er nogle opdrættere der har store hvalpe tilbage, men de er ikke sorte eller dew.

Du kan ikke finde hverken sorte eller dew med specielt sunde linier, især ikke dew, hvilket nok også er grunden til der ikke er nogen der opdrætter dem her i dk.
Amazing Ferret
Opdrætter
Amazing Ferret

Antal indlæg : 1486
Alder : 50
Bopæl : Assens v. Mariager
Antal Ildere : 13

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitimeOns Nov 24, 2010 4:45 pm

Bawa herinde fra har et par meget mørke hvalpe tilbage fra hendes kuld. Men jeg ved faktisk ikke om de er til salg mere Fnis

Men som de andre skriver, så er der ingen der avler DEW her i DK og der er heller ikke vildt mange der avler sorte da man har fundet nogle dårlige ting i nogen af de sorte linier

Her kan du tjekke nogen af de forskellige opdrættere
http://www.fantasyferrets.com/opdrattere-f13/
http://www.amazingferret.com
Sponsoreret inhold

Hjææælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjææælp!   Hjææælp! Icon_minitime

Hjææælp!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum