Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: sesam prutter? Lør Apr 10, 2010 5:23 pm
Mikkas prutter har den seneste uge være underlig farvet. Den har været gullig, grønlig og grå. nogle gange har den også været vandet. Men hver gang er der noget i som ligner sesamfrø?!
Nogen der har en idé om hvad det kan være? Han skal kastreres på mandag, så der skal vi til dyrlægen. Men det kunne være rart hvis jeg kunne fortælle dyrlægen hvad jeg tror der er galt?
Kan det være orm? Han hikker også nogle gange! Rimelig ofte faktisk. Og det er ikke kun når han har spist.
Amazing Ferret Opdrætter
Antal indlæg : 1486 Alder : 50 Bopæl : Assens v. Mariager Antal Ildere : 13
Emne: Sv: sesam prutter? Lør Apr 10, 2010 6:17 pm
Det er små fedtklumper der er i hans afføring. Det er fedt der ikke bliver ordenligt bearbejdet. Det kan afhjælpes med lidt zoolac.
Hvis det var orm, så ville du sikkert kunne se orm i hans afføring. Nogle ildere hikker bare mere end andre. Jeg har også een som går og små hikker
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: sesam prutter? Lør Apr 10, 2010 6:20 pm
okay så vil jeg lige prøve zoolac ... tak tak...
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: sesam prutter? Søn Apr 11, 2010 1:37 pm
Jeg havde det samme problem med Kumo tror jeg .. Han begyndte at skide noget der lignede orange slim klatter. Møg ulækkert! Nå men jeg fik ringet til min dejlige dyrlæge (REKLAME!) og han sagde at det kan være fordi jeg skiftede over på 100% BARF. Så nu er jeg begyndt at blande easy-barf med det rå kød, og det har hjulpet på hans mave.
Meeen .. Gullig grønlig og grå lyder godt nok underligt .. Så ved ikke om det kan være det samme som Kumo fejlede? .oO(Total ubrugelig info ellers )
Hjalp det at give ham noget zoolac?
Gæst Gæst
Emne: Sv: sesam prutter? Søn Apr 11, 2010 11:06 pm
Emma laver også de der sesam klatter engang imellem.. De er seriøst klamme.. Men det lyder meget rigtig at det kunne være fedt der kommer ud. Man er nemlig småfed!!
Amazing Ferret Opdrætter
Emne: Sv: sesam prutter? Søn Apr 11, 2010 11:18 pm
^^Det har nu ikke noget at gøre med om de er fede eller ej :happy: Det er når maden ikke bliver bearbejdet godt nok i tarmen
Mary Admin
Emne: Sv: sesam prutter? Ons Apr 14, 2010 9:58 pm
nu har jeg fået købt zoolag, men hvor ofte plejer du at give det amazing?
Amazing Ferret Opdrætter
Emne: Sv: sesam prutter? Ons Apr 14, 2010 10:27 pm
1-2 gange om dagen ca :happy:
Mary Admin
Emne: Sv: sesam prutter? Ons Apr 14, 2010 10:33 pm
oki, tak
Gæst Gæst
Emne: Sv: sesam prutter? Ons Apr 14, 2010 10:44 pm
Kan man slet ikke gøre andet end at give zoolag ? Det er fodert den er gal med ik?? Emma har stadig nogle de prutter der
Amazing Ferret Opdrætter
Emne: Sv: sesam prutter? Ons Apr 14, 2010 10:55 pm
Det er jo ikke foderet er gal med - det er en ubalance i tarmen der gør det og den skal jo oprettes og det klarer zoolac som regel
Stubba Stifter
Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2