Vi har jo fået en lille ny herhjemem som hedder ozzy..
og han er bare super sød mod alle andre ildere han møder men problemet er i at vores 2 andre (zoey og tonzer) de ryger lige i nakken på ham og han her nu flere gange fået bidt hul og det går bare ikke bedre... de går i 2 bure ved siden af hinanden så de kan de hinanden hele tiden..
Men vores 2 andre er faktisk stride mod alle andre ildere også (vi har haft besøg af ca 4-6 forskellige ildere) som de også bare prøver og nedlægge og bide dem ( de gør det sjovt nok ikke når de er hjemme hos deres biologiske forældre og søskende)
HVORFOR hvad fanden gør vi lige? er ved og værer lettere fustreret
trænger de bare til bank af nogle størrere ildere eller hvad?
ilderbanden Opdrætter
Antal indlæg : 470 Bopæl : Nykøbing Falster Antal Ildere : 4
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 6:57 pm
Hej... Som jeg forstår det, så er det kun når de er hjemme hos sin selv at de er efter andre ilder... Ikk??
Og det er endeligt meget normalt, for de forsvare bare deres hjem.. Ilder er jo ikke et flok dyr, fra naturens side.
Med hensyn til den lille er dette også meget normalt... Ikke at det bliver bedre af den grund.. De vil bare lige vise hvem der bestemmer... Dette kan tage alt fra timer til mdr.
Der er endelig kun at lade dem gå sammen og så håbe på det bedste... Nu skal den lille Ozzy jo ikke lide overlast, så alt inde for rimelighedens grænser, og så se om det ikke bliver bedre når de to andre lige har fået vist hvem der bestemmer... Du kan jo også prøve at søge på de forskellige forums og se hvad folk ellers har skrevet omkring sammenføring.
Amazing Ferret Opdrætter
Antal indlæg : 1486 Alder : 50 Bopæl : Assens v. Mariager Antal Ildere : 13
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 7:12 pm
Prøv at tage dem med ud på neutral grund...en gåtur fx
Men ja en sammenføring kan tage tid og nogen gange lykkes det bare ikke
Stubba Stifter
Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 7:23 pm
Jeg har været fuldstændig i samme sted som dig, hvor jeg til sidst bare tænkte at det ikke kunne lade sig gøre. Men nu sover de sammen og er aldrig skilt af. (de har dog deres små kampe i løbet af dagen, men det er det)
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 7:47 pm
Men er det ikke snart en måned siden du fik ham hjem?..
Håber da at det lykkedes at sammenfører dem.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 7:58 pm
Nej de er efter andre ildere også hjemme hos minority er de efter hendes drenge
Ozzy han angst skider næsten hvergang at de tager fat i ham...
vi har prøvet og tvangs sammen fører dem og der larmede de i nogle minutter og så lagde de sig ellers bare i hver deres hjørne og kunne sådan set sagtens lade hinanden være MEN lige så snart de bliver sluppet fri eller vi kommer så skal han smadres igen
og vi har haft ham i snart en månedes tid :S
og ved gåturer vil vores bare prøve og smadres ham igen det har de hvertfald gjort med minoritys drenge
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:03 pm
Tello angstsked også. Helt vildt faktisk.
Men det tog fx også 6mdr at sammenføre Mailo og Rofus .. Så det kan godt tage lang tid.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:05 pm
OK nu er de lukket ind i buret sammen og der slåsses og skides men nu får vi se de har været søde til og lade ham værere efetr noget tid
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:06 pm
Måske du skal give dem noget mere plads end i et bur, og nogle gemmesteder .. så han kan 'flygte' hvis han vil?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:20 pm
De "bankede" ham lidt inde i buret og nu er de lukket ud og så begynder de forfra men sys egentlig de lader ham hurtigt være
ilderbanden Opdrætter
Antal indlæg : 470 Bopæl : Nykøbing Falster Antal Ildere : 4
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:24 pm
Det lyder som om at hvis du bare giver dem lov, så går der ikke ret længe før denne sammenføreig er overstået...
Da det var værst med vores Ramses havde han et sår på størrelse med en tommelfingre negl på ryggen, men det gik hurtigt over.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:34 pm
ja men det jeg sys er værst er hans rene tandsår som ser dybe ud :S ellers må jeg sq lige snakke med dyrelægen på arbejdet om han ikke vil gi lidt helende creme ;D
OBS der er stille nu og ozzy ligger i røret og pipper hvergang han ser de andre men ellers lader de ham være
YAY
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:45 pm
Yay! sådan var det også til at starte med med mine .. de skal bare tage deres kampe.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 8:59 pm
TAKKER :* har bare sys de har været for hårde ved ham men ting tager jo tid
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 9:02 pm
Tro mig, jeg ved hvordan du har det! .. Jeg synes også mine var hårde ved Tells. Det var godt Anja (bawa) var her, for ellers havde jeg skilt dem ad MANGE gange.
Tzari Opdrætter
Antal indlæg : 142
Emne: Sv: Suk sammenføring Ons Aug 18, 2010 9:22 pm
spray hans nakke med "cothivet" så heler det bedre og hurtigere og det fungere lidt som "bitter able" så de ikke smager godt når man smager på dem Har selv min kamp med terrorkorpset og hvalpene. Så føler med dig.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Tors Aug 19, 2010 7:49 pm
Vi sprayer han nakke med bidstop og det virker som om han heler fint.. men har har også fået en sok på som han faktisk beholder på fordi han har fundet ud af at når de andre bider ham så gør det ikke nær så ondt
De har idag gået sammen hele dagen og kun haft 3-4 "store" sammenstød
JUBII og Tonzer ikke nær så agrassiv over for ham mere med mindre Zoey blander sig
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Tors Aug 19, 2010 8:02 pm
Åååh. Hvor er det dog dejlig at høre Min får også ofte sok på, for han har vilde sår
Men sover de også sammen så?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Tors Aug 19, 2010 8:11 pm
nix ozzy sover i røret og de store sover i skabet eller på badeværelset men mon ikke det kommer
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Søn Sep 05, 2010 10:52 am
Hvordan går det med totterne?
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Søn Sep 05, 2010 12:50 pm
det går bedre
ozzy er begyndt og invadere de stores bur og selv gi igen.. han er også næsten lige så stor som de er nu han er bare ne kæmpe
Han har fået nogle MEGET slemme sår i nakken men vi renser og smørre flere gange dagligt og han går med strømpe på så han har intet imod og være herhjemme
vi har haft dem alle sammen med ude og gå idag og der var der leg og slåskampe så det går fremad WEEE
Stubba Stifter
Emne: Sv: Suk sammenføring Søn Sep 05, 2010 2:36 pm
Åh, hvor er det dejligt at høre
- Tello (som vi havde en kamp med) har også sår i nakken, men det går jo over Det er godt han kan gi lidt igen!
Gæst Gæst
Emne: Sv: Suk sammenføring Søn Sep 05, 2010 3:13 pm
ja vi er bare så ovenud lykkelige over at det endeligt går frem ad
tror han passer godt ind når han først falder til .D
JAAAAH de 2 drenge spise æg sammen igår i 30 sek så kom tonzer i tanke om at ozzy skulle jo ikke have lov til dette :S meeen de går sammen og båtter og render rundt
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3