Antal indlæg : 56 Alder : 41 Bopæl : Vanløse Antal Ildere : Nifle, Fenris og Ice
Emne: Panda!!! Søn Sep 12, 2010 10:32 pm
Jeg søger en hvalp der er panda med klare aftegn og gerne helt hvid på de lyse områder og meget mørk på de mørke områder. og gerne angora. ved godt det er svært men har forelsket mig vildt i det. og må bare have sådan en basse men allerhelst en han. Giv endelig lyd hvis i har/får sådan en eller ved hvor jeg kan skaffe mig sådan en uldtot.
MVH Brian
Amazing Ferret Opdrætter
Antal indlæg : 1486 Alder : 50 Bopæl : Assens v. Mariager Antal Ildere : 13
Emne: Sv: Panda!!! Søn Sep 12, 2010 11:00 pm
Der er ingen i DK der avler panda, så hvis du skal have fat i een må du til Tyskland eller Holland
Stubba Stifter
Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Sv: Panda!!! Man Sep 13, 2010 11:05 am
Hvor har du ledt efter en sådan ilder?
KariN Hvalp
Antal indlæg : 130 Alder : 36 Bopæl : Rødovre Antal Ildere : 3
Emne: Sv: Panda!!! Man Sep 13, 2010 2:33 pm
Har du læst om hvad Panda aftegnet gør/kan gøre ved ilderens helbred? For hvis du havde ville du vide hvorfor det er så svært at finde en panda ilder
bassebrian Nyt medlem
Antal indlæg : 56 Alder : 41 Bopæl : Vanløse Antal Ildere : Nifle, Fenris og Ice
Emne: Sv: Panda!!! Man Sep 13, 2010 7:37 pm
Tyskland eller Holland ??? øh kender du/i nogle god sider...
Hvor har du ledt efter en sådan ilder? på nette
Har du læst om hvad Panda aftegnet gør/kan gøre ved ilderens helbred? For hvis du havde ville du vide hvorfor det er så svært at finde en panda ilder ??? nej det har jeg aldrig set noget om. hva kan det da gøre???
KariN Hvalp
Antal indlæg : 130 Alder : 36 Bopæl : Rødovre Antal Ildere : 3
Emne: Sv: Panda!!! Tirs Sep 14, 2010 2:08 pm
Panda-aftegnet har det med at medføre en masse genetiske defekter og sygdomme, som f.eks. kræft eller døvhed osv. mange af de ting kan medføre at ilderen dør i en tidlig alder.
Derfor er der ikke ret mange der avler dem, da der som skrevet kan være en stor risiko mht. sygdomme og det aftegn.
Så jeg ville finde mig en dejlig ilder uden det aftegn hvis jeg var dig Der findes jo mange forskellige og smukke farver
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Panda!!! Tirs Sep 14, 2010 3:40 pm
Jeg tror Daniela fra Angoraferretry har haft hvalpe med panda aftegn, men er ikke helt sikker. Hun er fra Holland. Du kan jo prøve at skrive en mail til hende, og høre om hun har planer om panda hvalpe næste år ?
bassebrian Nyt medlem
Emne: Sv: Panda!!! Tirs Sep 14, 2010 6:15 pm
KariN Vi har flere ildere min kæreste og jeg men var bare faldet for den slags. Er ikk pga den absolut skal være panda for at kunne li dem. Men hvis det er må du da gerne sende nogle link hvor der står noget om det.
Bawa tak for hjælpen vil jeg da lige prøve hvis det er..
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Panda!!! Tirs Sep 14, 2010 9:08 pm
tak tak
Eliza Opdrætter
Antal indlæg : 175
Emne: Sv: Panda!!! Ons Sep 15, 2010 6:03 pm
Her har der været lidt debat om det, hvor panda også går ind under for det er jo et aftegn der forbindes med Kræft, døvhed og forstørrede organer der medfører for tidlig død i rigtig mange tilfælde
der er da lidt om waardenburg. Desuden skal du vide at "fancy" farvede ildere menes at være fremavlet faktisk ganske for nylig og på ret begrænsede steder....bla. af vores ganske egen danske Søren Thingaard fra Ferpharm, der heldigvis blev lukket af dyrenes beskyttelse. Men med ganske få oprindelsesdyr, og dermed linier, er den genetiske pulje i disse farver ret lille og da dyrene bliver avlet for farve frem for genetik, så bør man nok forvente at indavl og andre mutationer også kan forekomme...og spredes med... Desuden er waardenburg også associeret organdefekter og nogle siger højere mulighed for kræft....(men det kan i høj grad også skyldes den indavlede baggrund for linien)