Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Log indNyeste billederTilmeldPortalForumforside

Hvordan fik du dine ildere?

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Dark Crystal Ferret
Teenager
Dark Crystal Ferret

Antal indlæg : 675
Alder : 42
Bopæl : Kalundborg - Vestsjælland
Antal Ildere : 10

Hvordan fik du dine ildere? Empty
IndlægEmne: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitimeFre Maj 27, 2011 2:27 am

Tænkte på det kunne være sjovt at høre hvorfor i valgte at købe en ilder, frem for katte/hunde mm.
Syndes altid det er så hyggeligt at høre hvorfor vælger at købe lige en ilder.
Gjorde i noget særligt ud af det inden i købte jeres første ilder..

Nogen der har en god historie??

Jeg selv så den første kæle ilder da jeg var 14 år det var i 1996 mener jeg. Det var en af mine kamarater der havde købt to standart (ved jeg nu) piger hos en opdrætter. Jeg forelskede mig straks i dem. Jeg måtte eje sådan en.
Jeg begyndte at plage livet af mine forældre. Men de var ikke til at hugge eller stikke i, de mente både ilder lugter. Og så er de katte mennesker, og jeg og min søster fik HØJEST lov til at få en fugl eller en fisk i min fars akvarie.
Min mor var katte opdrætter, og det blev jeg også selv i år 2000.

Men lige siden jeg så ilderen første gang har jeg bare vidst helt dybt inde i mig selv jeg måtte eje en ilder en dag.
Og så ofte folk med en lille ilder i snor på gaden.. og var jo nær ved at flyve over og sige goddag til den lille fyr hver gang.

Jeg var i 2006 med nogle venner i Citty2, og som jeg plejede var dyrebutikken altid den første butik jeg besøgte når jeg var der inde.
Da jeg kom ind, så jeg et stort bur med to små ilder hvalpe i. På dette tidspunkt anede jeg dog ikke at der var andre farver til ildere end den grå, brune jeg havde set mest rundt omkring. I buret var der en lille ilderhvalp der tiltrak min opmærksomhed ekstra meget. En lille smuk lys standart dreng love . Jeg spurgte damen i butikken om jeg kunne få lov at holde ham, og det gik hun med til. Detsværre kostede han for meget til jeg kunne købe ham med de små penge jeg havde på mig, så jeg måtte forlade ham efter jeg havde holdt ham i nogen tid.
Men de næste 3 måneder gik mine tanker kun omkring den lille dreng. Jeg måtte eje en ilder. Derfor begyndte jeg at undersøge nette igennem efter ilder hvalpe.

Det var dog først i 2007 det endelig lykkes for mig. Det var kort til efter jeg var flyttet ind i en stor lejlighed midt i Kalundborg centrum besluttede jeg mig for at NU ville jeg have en ilder. dans
Jeg var tilmeldt på et ilder forum.. (ilderforum.dk) og jeg havde læst godt på tingenen.
Jeg kiggede annoncer igennem på hvape til at starte med. Jeg var jo van til man starter med katte fra de er små.. og så kan man nye dem lige fra tidligeste startt. Sjovt nok var der ingen der ville sælge en nybegynder som mig en ilderhvalp hvalp. Jeg blev igen og igen henvist til at jeg skulle starte med en voksen. Doh
Jeg søgter derfor på nogle voksne og det endte med jeg skrev på to ildere hos et ungt par der boede i Næstved. Det var Silver/standart drengen Oliver på 1 år dengang og Standart pigen Zia på 4 år.
Et par uger efter kom jeg og hæntede de to små totter.. og jeg var lykkelig. Tror min mave var en stor sommerfugl den dag jeg havde dem i min transport kasse og sad i bussen og tog dem med hjem.

De var begge helt enormt skønne. Jeg faldt pladask for deres livlige og åbne sind. De fyldte mit liv med så mange ting, som jeg aldrig havde mødt hos nogle andre kæledyr.
Dog skal det siges at smukke Oliver var totalt bide ilder da jeg fik ham. Ikke noget særligt rat at starte med skulle jeg hilse og sige.
Men det lykkes at få en dejlig dreng ud af ham. Og alle der kan huske Oliver, kan vel også kun huske ham som en smuk smuk og sød og mild dreng, der ikke kunne slå en fluge ud af kurs.

Zia døde dog kun 6 måneder efter jeg købte hende Piv . Og Oliver døde i 2009 Piv . Især Oliver var svær at komme sig over.. (hvis jeg da nogensinde gør det Smile Blush )

Men ja.. det var min historie om mine første. Smile

Nogen der vil dele jeres? Applause
Tilbage til toppen Go down
http://crystalferret.webs.com/
Daisy
Opdrætter
Daisy

Antal indlæg : 2084
Alder : 47
Bopæl : Fr.værk
Antal Ildere : 8

IndlægEmne: Sv: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitimeFre Maj 27, 2011 6:59 am

Ingen god historie her.
Vi kørte ned og hentede en han og en tæve.
Det viste sig dog bare at vi dagen efter, om søndagen måtte til dyrlægen med hannen. og 5 dage efter vi havde købt ham blev han aflivet.
Sælger havde solgt os et meget meget sygt dyr, og ignorerede alle sms´er, opkald osv lige så snart vi var kørt derfra. så tulle blev os en meget dyr pige i sidste ende (hvis man ser på alt det vi på under en uge ofrede på drengen)
men ja i ved jo nok alle, eller i hvert fald mange af jer at Tulle bare var en speciel pige. i hvert fald for Sólvá Smile
http://www.olsen-gullfoss.dk
Stubba
Stifter
Stubba

Antal indlæg : 4090
Alder : 36
Bopæl : Varde
Antal Ildere : 2

IndlægEmne: Sv: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitimeFre Maj 27, 2011 8:25 am

Hmm .. Claus og jeg var flyttet sammen og havde været i dyrehandleren - hvor de havde de der brochure over ildere (fra dyrenes beskyttelse) ..

Jeg synes at 'fritten' var SÅ bedårende, så da vi kom hjem snakkede vi om det. Claus synes også de så søde ud, men da han er allergisk for hund og kat, ikke var helt med på idéen. Desværre.

Så vi lagde det lidt på hylden. Indtil jeg en dag tog med mine forældre til marked, og der sad Rofus i et ALT for lille bur med ALT for mange søskende .. Og jeg blev forelsket på stedet. Så det endte med at jeg købte Rofus uden egentlig lige at snakke med Claus først Smile Blush ups.
http://www.frkstubba.dk
Line
Opdrætter
Line

Antal indlæg : 139
Alder : 35
Bopæl : Vanløse
Antal Ildere : 3

IndlægEmne: Sv: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitimeFre Maj 27, 2011 12:36 pm

Jeg arbejdede kortvarigt i en dyrehandel for 6-7 år siden, og mens jeg var der fik de indleveret en ilder. - og så var jeg solgt i dyret Smile Den blev solgt til en dame, som jeg absolut er sikker på ikke var det bedste for dyret, men det er mange i dyrehandler jo i og for sig ligeglade med.
Det var først 4 års tid senere jeg begyndte at have mulighed for at anskaffe mig en, og søgningen gik på nettet. Der skrev jeg til mails til en opdrætter, og så en til... og havde vel været rimelig godt rundt i hele Danmark før jeg fik ét svar tilbage - fra Pernille. Hun havde ikke mulighed for at sælge en til mig, men hun kendte en der havde, og sådan mødte jeg Stjernehuset. Desværre døde hvalpen da den var et par uger gammel.
Lidt tid efter kontaktede Pernille mig og fortalte at hun havde fået nogle hvalpe som jeg kunne vælge imellem hvis det var jeg stadig var interesseret i en ilder - og så valgte jeg Zamira. Hun flyttede til mig da hun var 11 uger gammel Smile
http://www.huggableferrets.yolasite.com
PiaLyng
Teenager
PiaLyng

Antal indlæg : 735
Alder : 33
Bopæl : 7140 Stouby
Antal Ildere : 9

IndlægEmne: Sv: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitimeLør Maj 28, 2011 10:42 pm

Min veninde og jeg havde snakket om længe at vi ville ha ildere fordi vi havde set en af de lokale dyrehandlere havde ildere nede i butikken (viste sig så at være Mette, der jo nogengange har nogen dyr med på tur).
Men da jeg så flyttede sammen med Steffen valgte jeg jo at glo guloggratis igennem, og fandt (i følge mig selv) den smukkeste lille albino han. Jeg var helt solgt og skrev så med ejeren.. Og hentede den dagen efter Smile. Felix var 3 år da jeg fik ham, og nød tiden med ham.
Derefter tog det lidt med storm, da steffen ville ha en ilder. Vi "reddede" en ilder fra at blive slangefoder, desværre en bidsk satan, som vi solgte (og idag er super sød og har det godt i sit nye hjem). Og så ville steffen jo have anden ilder og fandt freja.. Og ja. så tog vi ud til Mette og fik næsten smidt Hexia i hovedet.
Første hvalp kom ved jeg ønskede mig en angora og havde brugt for meget tid på forums :b og den fik jeg fra Amazing ferret. Og jaaa.

-Vi valgte ilder som en "upser" og lever idag både med ilder, rotter, hamster, hund og katte :b
http://www.Lyngsverden.weebly.com
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: Hvordan fik du dine ildere?   Hvordan fik du dine ildere? Icon_minitime

Hvordan fik du dine ildere?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvordan er dine ildere?
» Hvorfor hedder dine dyr det de gør?
» Antal ildere
» Ildere og nytårsbrag
» Ildere, bliv ude!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum