Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Tors Okt 07, 2010 8:38 pm
Hvorfor hedder dine dyr det de gør?
Jeg vil starte:
Rofus har hele tiden skulle hedde Rofus :b .. Jeg så på et tidspunkt meget Kim Possible ( ) og synes at den hårløse rotte Rufus var SÅ sej, så derfor skulle mit næste dyr også hedde det
Mailo - faktisk hed han Mailo fra den forrige ejer. Vi ville have han skulle hedde Rieks, fordi så startede de begge med R .. Men Mailo passede bare meget bedre til ham (også fordi inden vi hentede ham havde jeg omtalt ham som Mailo hele tiden)
Parkour Tello .. Det var en større mundfuld. Anja ville have de skulle starte med P og vi ville have et navn på 5 bogstaver - og vi kunne ikke blive enige .. Indtil vi blev enige om at vi jo kunne kalde ham to navne - et med P og så et andet på 5 bogstaver. Vi blev hurtigt enige om Parkour (eller, det var egentlig Claus der foreslog det - da det er en sportsgren som handler om at komme fra A til B så hurtigt så muligt ved hjælp af kroppen = og det må man jo sige, at ildere gør ) .. Tello kom vidst ud af den blå luft, men vi elskede det begge til at starte med.
Julie Stuhr Hvalp
Antal indlæg : 144 Alder : 35 Bopæl : Nykøbing F Antal Ildere : 3
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Tors Okt 07, 2010 8:53 pm
Sabby - Jeg så Fidibus ret tit og elsker Sabby i filmen, hun er så dejlig dum. Så Kristian foreslog Sabby på trods af hun er alt andet end dum
Chester - Vi skulle hente en navnløs ilder og vi snakkede frem og tilbage om nogle forskellige navne, da Kristian foreslår Chester. Og det passer bare perfekt.
Charlie - Jeg har altid ønsket mig en Charlie, og det passer godt til Chester
Overskriften hedder "Hvorfor hedder dine dyr det de gør", og Bodil vil også være med! Bodil Kjær - Bodil skulle egentlig hedde Sonja, men hun var bare sådan en lille kær en, at hun ikke kunne hedde andet end Bodil Kjær
minority Hvalp
Antal indlæg : 242 Alder : 35 Bopæl : Vejle Antal Ildere : 6 <3 Santo, Marlon, Lucifer, Bellatrix(Maiya), William og Willow(Ginni)
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Tors Okt 07, 2010 8:57 pm
Santo og Marlon havde navne da vi fik dem og det passede så fint på dem så vi ikke ville ændre det
Santo betyder saint - helgen og er et meget maskulint navn (hvilket han har brug for hehe... han er nemlig lidt af en tøs)
Marlon betyder lille høg og det passer rigtig godt på ham for nogle gange tror jeg han kan flyve - han er alle steder på en gang Og så er det en variation af Merlin Ret cool
Lucifer betyder lys-bærer og er et bibelsk navn. Det er her ofte brugt som et tilnavn til Satan (hvilket han er engang imellem ;P haha)
De går ret godt i spænd med en helgen, en troldmand og Satan
Amazing Ferret Opdrætter
Antal indlæg : 1486 Alder : 50 Bopæl : Assens v. Mariager Antal Ildere : 13
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Tors Okt 07, 2010 9:30 pm
Åhhh Gud Hvor skal jeg starte
Izzy kommer fra at jeg skulle finde et navn med I, fordi jeg på det tidspunkt havde 2 drenge der hed Charlie og Freddy og I lå efter F...lidt rodet fortalt
Peanut skulle have været en pige og heddet Pippi, men skulle finde et drengenavn med P
Sammy kom til at hedde fordi jeg ville have navne hvor der var to ens bogstaver efter hinanden - ligesom med Freddy og Izzy
Lina er en forkortelse af hendes opdrætternavn N. Carolina
Kalle er også en forkortelse af hans opdrætternavn Cotopaxi Kaleb
Zaccai Eli fandt jeg bare fordi jeg synes det var flot - det er hebraisk og betyder uskyldig
Mathilde er et navn jeg altid godt har kunnet lide
Bindi er opkaldt efter min første hunrotte Bindi Oompa Loompa synes jeg bare var et sjovt navn
Yabba er en forkortelse af hendes opdrætternavn Yabago
Velcro skulle have et navn som havde noget at gøre med lim/klister/tape mm, fordi hendes søster hedder Klister
Poppy er en del af hendes opdrætternavn Matilija Poppy
Asterix har fået navnet fordi han var en lille fighter som baby
Lego har jeg beholdt fra opdrætter af
Tabouli Pai - Tabouli var der en der hed på FB som jeg spillede poker med og jeg synes bare det var et flot navn.
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Tors Okt 07, 2010 9:52 pm
Emma - Emma er opkaldt efter MDMA (Emma) fordi hun er hvid. Sheila - Det var Steffen der foreslog det. Og så synes jeg navnet er sødt. Kumo - Kumo har nogle funky knurhår som ligner edderkoppeben. Kumo betyder edderkop. Inu - Inu er japansk og betyder hund. Hans farve som lille mindede mig om en slædehund. Ludo - (R.I.P) jeg spillede ludo en hel uge med puk, og så kom det bare af sig selv. Tia - Jeg har altid elsket det navn. Det passer bare til hende. Neelix - Neelix er opkaldt efter en tysk DJ med samme navn, som jeg forguder. Kaya - Kaya er opkaldt efter Kaya-træet. Mizuka Emi - Mizu betyder vand, ka betyder blomst og Emi betyder noget hen i retningen af smuk og velsignelse. Melua Vanilla - Melua er bare et smukt navn - og Vanilla fordi hun er hvid. + hjælp fra Mary. Perry - Han er opkaldt efter næbdyret fra Phineas og Ferb på Disney Channel. Pesto - Er opkaldt efter ..... Pesto.
PiaLyng Teenager
Antal indlæg : 735 Alder : 33 Bopæl : 7140 Stouby Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Fre Okt 08, 2010 12:06 am
Tubo - passer godt til min lille fyr, og det er en del af hans 'opdrætter' navn Pinatubo Zach. Zukqu - skulle passe lidt med Tubo, og jeg elsker Sudoku. et lille mix og trada! Hamon - Jeg hadede at han blev kaldt Tut ! og Hamon er en del af hans 'rigtige' navn - Tutankhamon - og så ser jeg for meget top gear. Achmed - Det skulle starte med A, min første tanke var 'Achmed the dead terroist' og så passede det ham sq egentlig perfekt Blomst - tidligere ejer kaldte hende det - og jeg havde ikke fantasi til andet. + klær det hende lidt.
(puha, skal jeg tage alle dyrene med ? )
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Fre Okt 08, 2010 12:16 am
Mikka Milkyway - Vi snakkede bare frem og tilbage om hvad vores først dyr skulle hedde. Toke foreslog så Mika (sangeren), jeg synes det så grimt ud med ét k, men navnet i sig selv var sødt, så derfor Mikka.. Milkyway kommer fra en hjemtur fra udstilling i Osnabrück. Jill og jeg snakkede om navne og stødte så på Milkyway.. Dengang var det vist som chokoladen, men i mit hoved er han opkaldt efter mælkevejen (galaksen)
Venus Vinus - Opkaldt efter planeten, Vinus hed hun fra opdrætter.
Toruk Macto Na'vi - Opkaldt fra filmen Avatar. Toruk betyder flyvende skygge, Macto betyder rytter, og Na'vi er avatarfolket, så samlet betyder det: Folkets rytter af flyvende skygge. Toruk Macto er så en respekteret og vigtig del af Na'vi Har så også senere fundet ud af at Navi er en stjerne - hvilket jo egentligt passer meget godt ind i de andres navne...
Pepsi Pluto Pegasus - Han skulle hedde noget med P, og jeg ville have han skulle hedde Pegasus, Toke ville have han skulle hedde Pepsi og så for at det hang lidt sammen med de andre fik han så og Pluto (dværgplanet) med i navnet.
Så de hedder allesammen noget med noget astronomisk
cmkh Hvalp
Antal indlæg : 236 Alder : 38 Bopæl : Skive Antal Ildere : 2 han Bamser
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Fre Okt 08, 2010 2:06 am
Sirius hedder det fordi ja jeg fik ham hed han felix og syntes det lyd mere som en hund... og er så opdøbt efter Sirius partolen fra Grønland på grund han er hvid
Max hed max da jeg fik ham og det passet til ham
KariN Hvalp
Antal indlæg : 130 Alder : 36 Bopæl : Rødovre Antal Ildere : 3
Emne: Sv: Hvorfor hedder dine dyr det de gør? Fre Okt 08, 2010 9:43 am
Julian Carax - Det hed han fra opdrætter af, en veninde købte ham som avlshan og valgte det navn til ham. Da jeg så overtog ham, kunne han ikke hedde andet. Julian Carax er en Fransk forfatter.
Cassiopeia Luna - Hun er fra FerretParadise's C-kuld og mit valg faldt så på Cassiopeia som er et stjernebillede med form som et W (ligesom mit mellemnavn) og så er hun en lille stjerne, hun brækkede poten da hun var 3 uger gammel og kæmpede sig rigtig godt igennem det, så hun er min lille stjerne.
Naanok Malik Milac - Han hed Albert da jeg hentede ham på et internat. Jeg syns på ingen måde at han er en Albert og derfor skulle det ændres. Trine foreslog hurtigt Naanok (Isbjørn) fordi han er Albino. Selv var jeg helt vild med Malik (betyder konge på arabisk) så det blev til Naanok Malik Milac (Plet). Så overdat til dansk hedder han Isbjørne Kongen Plet *G*