Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Log indNyeste billederTilmeldPortalForumforside

Sover...MEGET?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Antal indlæg : 25
Alder : 31

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 11:46 am

Hvor meget sover en ilder normalt? hvor mange timer er den vågen i løbet af et døgn? Min Dumle sover ufatteligt meget synes jeg... Og når han er vågen er det ikke engang fordi han laver noget "vildt", nogle gange daffer han bare rundt og hygger sig ligeså stille, andre gange leger han...Hvad gør jeres?
Tilbage til toppen Go down
Eliza
Opdrætter
Eliza

Antal indlæg : 175

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 1:16 pm

Det er meget forskelligt fra ilder til ilder.. Hvor gammel er han?

Var det ikke ham der havde problemer med ryggen også? måske er det mere end bare noget der satte sig fast og jeg ville nok tage forbi en dyrlæge der virkelig har forstand på ildere og få ham undersøgt grundigt.

Om sommeren er de ofte mere aktive end om vinteren medmindre det er varmt så sover de en del.
Kan også være han keder sig, det gør dem nogle gange dovne og det virker som om de ikke gider noget som helst og bare vil sove det meste af tiden.
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 1:57 pm

ja det er ret forskelligt, men nogle dage (døgn) er han kun vågen i måske en time, resten af tiden sover han... altså, han har altid sovet meget, men jeg synes han burde være mere aktiv end han er. selvom jeg tager ham op, eller de andre render og leger oven i ham, så vågner han ikke...sådan er det ikke hver dag, men ofte. han er 2 år. jo det er ham med ryggen, jeg tror også jeg tager ham forbi en dyrlæge og for ham grundigt undersøgt...han blev røngtenfotograferet for ikke ret lang tid siden, og der var ingenting...men det kan der jo være kommet...
ja, og jeg tænker at nu det er sommer, så burde han også være mere vågen end han er...men han sover meget og han sover tungt. jeg tror ikke det er kedsomhed, han har andre ildere at lege med, og gode aktiveringsmuligheder, jeg træner dem osv. så der sker da også noget.... hvis jeg har ham med et eller andet sted hen, selv bare en kort tur, så er han helt færdig, og skal bare sove, og så sover han resten af dagen, han bliver træt af ingenting.
Tror du han kan have insulinoma? tænker også på det med ryggen nu...
cmkh
Hvalp
cmkh

Antal indlæg : 236
Alder : 38
Bopæl : Skive
Antal Ildere : 2 han Bamser

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 3:02 pm

mine de ligger og sumper det meste af dagen og er så vårgen om aften/natter sammen med min
Eliza
Opdrætter
Eliza

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 3:25 pm

Et røngtenbillede viser jo ikke alt, så ville en ultralydskanning nok være en del bedre..

Jeg har ikke selv haft en ilder med insulinoma, men tænkte det måske kunne have været en form for anfald, men undres lidt over det sagde knæk da du rettede ham ud og så det var godt, for det hænger vist ikke helt sammen med et anfald.
Har han andre tegn end træthed?

Jeg har selv en pige jeg er ret sikker på fejler noget men der er ikke lige noget man kan finde ved et almindeligt dyrlægetjek. Hun har fået et implantat der afhjælper binyrekræft men det har ikke rigtig ændret noget så nu skal hun afsted igen og tjekkes grundigere, for hun skal ikke gå og have det dårligt.
Men hun sover også helt vildt meget, men er også sådan en ilder der altid har gjort det, men nu er det mere..

Du kan prøve og få tjekket blodsukkeret, man kan købe sådan en dims til mennesker på apoteket som også kan bruges til dyr og det er ret let.
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 4:07 pm

nej det viser ikke alt, men det viser noget... jeg har heller ikke haft en med insulinoma. Jeg tænkte at han måske fik et anfald og under anfaldet knækkede hans ryg måske, for han krympede sig sammen sådan krampe agtigt. Så kan hans ryg vel godt gå af led eller noget? erhm...det er ikke noget jeg har tænkt over før nu, det med andre tegn end træthed, men jeg mener jeg har set ham stå og kigge ud i luften, men jeg er ikke sikker, for det er som sagt ikke noget jeg har tænkt over før nu. han er også meget tynd, man kan se hans rygrad og hofter stikke ud, og han har ligesom to huller ind i siden, så han er ret tynd... han er på opfedningskur... Dumle har også fået implantat for ikke ret lang tid siden, og læste i går at de godt kan få insulinoma anfald osv af implantat, sådan forstod jeg det i hvert fald... nej, jeg vil heller ikke have de går og har det dårligt, så han ryger også til dyrlægen... ja, det er det samme med Dumle, sover normalt meget, men det er mere nu end før... ja, det kan man, men ved ikke om dyrlægen kan tjekke det lidt mere præcist måske? ellers er det en god mulighed... tjekkes skal han, for han skal ikke have det dårligt...
Håber din pige får det bedre
Eliza
Opdrætter
Eliza

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 1:57 pm

Det kunne måske godt lyde lidt som et anfald så synes helt sikkert du skal få det tjekket og gerne snart.
Hvor har du hørt de kan få insulinoma anfald af implantat??? det har jeg godt nok aldrig hørt om/eller oplevet og det lyder virkelig som en langt ude påstand. Hvordan skulle de kunne få det? det har jo ikke noget med det at gøre som implantatet går ind og påvirker. Det eneste jeg har hørt om og oplevet ved implantat er underligt pelsskifte.

Men hvorfor har han fået implantatet? som neutraslisering eller forebyggende?

Jeg håber min pige har det ok, men jeg har frygtet for hende siden hun blev 3år da hun kommer fra dyrehandel eller lignede og der ofte har været nogle småting med hende, men det gør mig så også kun glad al den tid hun er hos mig.
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 3:21 pm

I linket her har jeg læst det, men ved ikke om jeg har forstået det rigtigt... det er nummer 4 indlæg der er skrevet... jeg havde heller aldrig hørt om, og det lyder også meget mærkeligt. han har fået implantat som forebyggende, og han opførte sig meget viril han agtigt, selvom han er kastreret...
håber også hun har det ok...dumle kommer fra en eller anden privat,som havde dem i et skur i baghaven, så jeg frygter også for ham...han er 2 år nu.
Eliza
Opdrætter
Eliza

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 4:18 pm

hmm jeg kan ikke se noget link??
Amazing Ferret
Opdrætter
Amazing Ferret

Antal indlæg : 1486
Alder : 50
Bopæl : Assens v. Mariager
Antal Ildere : 13

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 5:25 pm

Det kan jo være epilpsi(staves) han har.
Jeg tror ikke det er insulinoma.

Jeg ville få taget en blodprøve på ham også få tjekket for fx insulinoma og andet
http://www.amazingferret.com
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 6:10 pm

ups, glemte linket...her kommer det Smile ja, epilepsi er også en mulighed, han kommer til dyrlægen og så må jeg se hvad han siger...

http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=9356&view=previous

det er det 4. indlæg Blink
Eliza
Opdrætter
Eliza

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeLør Jun 25, 2011 10:55 pm

Hmm nu ved jeg ikke hvor Anne har læst det henne, men det er ikke noget jeg har hørt før.. Måske fordi jeg ikke har haft en ilder med insulinoma.

Men det kunne da være spændende at læse noget mere om, for jeg har lidt svært ved at se hvordan det skulle hænge sammen at de pludselig får de andre symptomer når man egentlig "fjerner" binyrekræften.

Jeg ville få tjekket min ilder hvis jeg var dig og jo før jo bedre..
Dumle01
Nyt medlem
Dumle01

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeSøn Jun 26, 2011 2:16 pm

Jeg forstår det heller ikke, det har for mig at se ingen sammenhæng...ville også gerne læse mere om det.
Han bliver tjekket.
Eliza
Opdrætter
Eliza

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitimeMan Jun 27, 2011 3:35 pm

Jeg tror det er en misforståelse.. Det er rigtig at mange ildere som udvikler binyrekræft senere hen får insulinoma, men det er ikke pga kræften bliver fjernet om det så er kirurgisk eller med implantat.
Hvorfor det har en sammenhæng det kan jeg ikke svare dig på..

Du må da lige skrive hvad dyrlægen kommer frem til..
Sponsoreret inhold

Sover...MEGET?  Empty
IndlægEmne: Sv: Sover...MEGET?    Sover...MEGET?  Icon_minitime

Sover...MEGET?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Han sover i bakken.
» mine dyr sover helt vildt?