Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
Log indNyeste billederTilmeldPortalForumforside

 

 Hvilken tørfodertype fodre du med?

Go down 
+5
Amazing Ferret
Dark Crystal Ferret
K@tja
PiaLyng
Stubba
9 deltagere

Hvilken type tørfoder bruger du?
Olivers Kitten
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap5%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 5% [ 3 ]
Royal Canin kitten 34
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap10%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 10% [ 6 ]
Royal Canin Babycat
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap5%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 5% [ 3 ]
Royal Canin Persian Kitten
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap2%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 2% [ 1 ]
Hill's Kitten
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap10%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 10% [ 6 ]
James Wellbeloved Ferret
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ferret Complete Active
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Vitalin
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap10%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 10% [ 6 ]
Applaws
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap14%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 14% [ 8 ]
Ziwipeak
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap12%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 12% [ 7 ]
Arion Kitten
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap7%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 7% [ 4 ]
Orijen
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap12%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 12% [ 7 ]
Selective ferret (tidligere Frankie ferret)
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ferret Complete (versele laga)
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ferret Nature (versele laga)
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ferret Pro (versele laga)
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap0%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Wildcat
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap8%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 8% [ 5 ]
Andet (skriv gerne hvilket)
Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_lcap5%Hvilken tørfodertype fodre du med? Vote_rcap
 5% [ 3 ]
Totale stemmer : 59
 

ForfatterBesked
Stubba
Stifter
Stubba


Antal indlæg : 4090
Alder : 35
Bopæl : Varde
Antal Ildere : 2

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 3:48 pm

Hvad bruger du? Og hvorfor?

Det er muligt at vælge flere forskellige slags, hvis du blander Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.frkstubba.dk
PiaLyng
Teenager
PiaLyng


Antal indlæg : 735
Alder : 33
Bopæl : 7140 Stouby
Antal Ildere : 9

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 3:56 pm

Jeg bruger Arion Kitten.. Det fungere mine nemlig godt på.. Eller har en som ikke helt tager nok på af det.. Men har også en drøm om at blande lidt Big Smile..
Tilbage til toppen Go down
http://www.Lyngsverden.weebly.com
K@tja
Hvalp
K@tja


Antal indlæg : 144
Alder : 50
Bopæl : Ishøj
Antal Ildere : 3

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 4:35 pm

Jeg fodre med:
Orijen
Ziwipeak
Applaws
Acana

Fordi ingen af dem indeholder korn, ris og majs... men kød og æg Blink
Tilbage til toppen Go down
K@tja
Hvalp
K@tja


Antal indlæg : 144
Alder : 50
Bopæl : Ishøj
Antal Ildere : 3

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 5:01 pm

Kunne de se sådan ud ??


Med hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: HELE dagsgamle kyllinger
Tirsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Onsdag: Kylling, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Torsdag HELE mus
Fredag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Lørdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Søndag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta


Uden hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Tirsdag: Kylling, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Onsdag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta
Torsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, olie
Fredag: And, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Lørdag: Lam, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Søndag: Kylling m. brusk, ben, taurin, benmel

Fodret givet over 1-3 x på en dag.
Tilbage til toppen Go down
Stubba
Stifter
Stubba


Antal indlæg : 4090
Alder : 35
Bopæl : Varde
Antal Ildere : 2

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 5:13 pm

K@tja skrev:
Kunne de se sådan ud ??


Med hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: HELE dagsgamle kyllinger
Tirsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Onsdag: Kylling, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Torsdag HELE mus
Fredag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Lørdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Søndag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta


Uden hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Tirsdag: Kylling, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Onsdag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta
Torsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, olie
Fredag: And, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Lørdag: Lam, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Søndag: Kylling m. brusk, ben, taurin, benmel

Fodret givet over 1-3 x på en dag.

Eeeehm. Hører det indlæg til i den her tråd?
Tilbage til toppen Go down
http://www.frkstubba.dk
Dark Crystal Ferret
Teenager
Dark Crystal Ferret


Antal indlæg : 675
Alder : 41
Bopæl : Kalundborg - Vestsjælland
Antal Ildere : 10

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 5:27 pm

Jeg har sat kryds i både Royal Canin Babycat og Royal Canin 34 - efter det er det samme.
Den til støre killinger hedder Royal Canin Kitten 36 hvis det var den du mente?? Og den bruger vi ikke her.

Jeg har også sat kryds ved Orijen,Ziwipeak, og Vitalin - alle 3 fordi de er lavet på kød uden for meget andet og indeholder ting vi syndes vores dyr fungerer godt på.
Men Vitalin er svært at få fat på, og vi kan ikke få det igennem vores rare nabo længere så det bliver svære at få fat i nu.
Og Ziwipeak er smådyrt, så derfor er det lidt op til økonomien om vi køber det og hvornår.
Men vi blander mange ting sammen i fodderspanden. Så det er lidt med forskel hvad der er i.

Royal Canin Babycat 34 er ikke det bedste i verden, men pillerne er meget små og gode til små hvalpe. + det er meget nemt at bløde op når de skal lære at spise i starten.
Men helst bruger vi altså kun kød og tørkosten er kun noget der står inde i buret, som de kan tage hvis de gider. Barfen er ofte det bedste, så tørfodderet er i lange perioder ikke så spændene for dem.. så derfor holder det ret længe hvis de er i en periode hvor de ikke gider tørkosten.
Tilbage til toppen Go down
http://crystalferret.webs.com/
K@tja
Hvalp
K@tja


Antal indlæg : 144
Alder : 50
Bopæl : Ishøj
Antal Ildere : 3

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Aug 07, 2011 6:03 pm

Stubba skrev:
K@tja skrev:
Kunne de se sådan ud ??


Med hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: HELE dagsgamle kyllinger
Tirsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Onsdag: Kylling, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Torsdag HELE mus
Fredag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Lørdag: Lam m. brusk, ben, benmel, taurin, olie
Søndag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta


Uden hele foder dyr
Ugedag Foder

Mandag: Kanin, ben, brusk, benmel, olie
Tirsdag: Kylling, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Onsdag: Kanin, ben, brusk, benmel, vitaminpasta
Torsdag: Lam m. brusk, ben, benmel, olie
Fredag: And, ben, brusk, Indmad, taurin, benmel
Lørdag: Lam, ben, brusk, benmel, æggeblomme
Søndag: Kylling m. brusk, ben, taurin, benmel

Fodret givet over 1-3 x på en dag.

Eeeehm. Hører det indlæg til i den her tråd?

Hi Hi... nope ... ups... Doh
Tilbage til toppen Go down
Amazing Ferret
Opdrætter
Amazing Ferret


Antal indlæg : 1486
Alder : 49
Bopæl : Assens v. Mariager
Antal Ildere : 13

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeLør Sep 17, 2011 10:58 am

Jeg fodrer med med Arion Adult, men har dog stemt på Arion Kitten da jeg også bruger det en gang imellem. Og så har jeg også lidt Wildcat i min blanding
Tilbage til toppen Go down
http://www.amazingferret.com
Tendzin
Opdrætter
Tendzin


Antal indlæg : 28
Alder : 36
Bopæl : Vejle
Antal Ildere : 10

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeFre Sep 30, 2011 10:06 am

Jeg plejer at blande 7 kg orijen, 2 kg applaws chicken og smider tit også lidt wildcat eller acana i blandingen. Udover det får de en skål råt kød, hver dag og så supplerer vi med alverdens olier og hvad vi ellers synes de skal prøve.

Jeg bruger mest Orijen, da jeg synes det giver flotte resultater både på udseendet, men også på deres humør. Det virker til de har mere overskud til leg, uden det bliver for meget. Har ingen dokumentation på noget, men det er min opfattelse og erfaring, med dette mærke. Har hørt om folk der har oplevet hud/pelsproblemer, hvor pelsen bliver grov/strid eller de bliver plaget af fedthale, men jeg har ikke oplevet andet end godt med orijen. Det er dog noget krydret i prisen, men også drøjt i brug og en smule kød ved siden af så er de stopmætte på ingenting, herhjemme.
Tilbage til toppen Go down
http://tendzinsfritteri.webs.com/
Stubba
Stifter
Stubba


Antal indlæg : 4090
Alder : 35
Bopæl : Varde
Antal Ildere : 2

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeMan Nov 07, 2011 10:52 am

Dark Crystal Ferret skrev:
Jeg har sat kryds i både Royal Canin Babycat og Royal Canin 34 - efter det er det samme.
Den til støre killinger hedder Royal Canin Kitten 36 hvis det var den du mente?? Og den bruger vi ikke her.

Jeg har også sat kryds ved Orijen,Ziwipeak, og Vitalin - alle 3 fordi de er lavet på kød uden for meget andet og indeholder ting vi syndes vores dyr fungerer godt på.
Men Vitalin er svært at få fat på, og vi kan ikke få det igennem vores rare nabo længere så det bliver svære at få fat i nu.
Og Ziwipeak er smådyrt, så derfor er det lidt op til økonomien om vi køber det og hvornår.
Men vi blander mange ting sammen i fodderspanden. Så det er lidt med forskel hvad der er i.

Royal Canin Babycat 34 er ikke det bedste i verden, men pillerne er meget små og gode til små hvalpe. + det er meget nemt at bløde op når de skal lære at spise i starten.
Men helst bruger vi altså kun kød og tørkosten er kun noget der står inde i buret, som de kan tage hvis de gider. Barfen er ofte det bedste, så tørfodderet er i lange perioder ikke så spændene for dem.. så derfor holder det ret længe hvis de er i en periode hvor de ikke gider tørkosten.


Babycat og kitten er ikke det samme Smile .. Vi har begge dele, nemlig. Heh.
Tilbage til toppen Go down
http://www.frkstubba.dk
Waekness
Nyt medlem
Waekness


Antal indlæg : 6

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeSøn Jan 22, 2012 7:42 pm

Jeg giver Iris mad fra et mærke, der vist hedder noget i stil med Beaphar. Jeg har ingen special grund til det, andet end at de gamle ejere gav hende det.
Så blander jeg for det meste også noget ilderfoder fra Vitakraft i.
Tilbage til toppen Go down
katja
Nyt medlem
katja


Antal indlæg : 4

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeTirs Jan 24, 2012 1:05 pm

jeg har trykket andet, da jeg bruger franks pro golden, det er et produkt som svarre til royal canin , men jeg har fundet et sted hvor jeg kan købe det direkte, så der er en del penge at sparre
Tilbage til toppen Go down
Sølvsten
Teenager
Sølvsten


Antal indlæg : 558
Alder : 58
Bopæl : Ballerup
Antal Ildere : 6

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeTirs Jan 31, 2012 2:36 pm

katja skrev:
jeg har trykket andet, da jeg bruger franks pro golden, det er et produkt som svarre til royal canin , men jeg har fundet et sted hvor jeg kan købe det direkte, så der er en del penge at sparre

Kan du linke til dette?
Tilbage til toppen Go down
katja
Nyt medlem
katja


Antal indlæg : 4

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeOns Feb 01, 2012 9:22 am

hej ja

køber det fra et lager

her er deres hjemnmeside www.dino-pet.dk


kundeservice 57519121
Tilbage til toppen Go down
katja
Nyt medlem
katja


Antal indlæg : 4

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeOns Feb 01, 2012 9:30 am

kopiretb lige dette,

Kitten 34/22
Specielt udviklet til killinger

Findes i følgende størrelser: 3 kg & 7,5 kg

Foderet er lækkert, fordi der kun er anvendt råvarer af meget høj kvalitet og specielt meget kød. Foderet har en optimal balance mellem proteiner, fedtstoffer og planteolie til netop killinger, der er under opvækst. Med kombinationen af fedtstoffer, fiskeolie og lecitin opnås et optimalt forhold mellem Omega-3 og Omega-6 fedtsyrer (5:1), hvilket giver killingerne et godt velvære og en flot skinnende pels. Med det lave indhold af magnesium minimeres risikoen for, at kattene udvikler nyresten.

Ingredienser: fjerkræskødmel, ris, fjerkræsfedt, fiskemel, majs, hydrolyseret fjerkrælever, majsglutenmel, hydrolyseret protein, roesnitter, gær, æggepulver, fiskeolie, mineraler og vitaminer, fructo oligo saccharider (min. 0,5%), lecitin, cholinchlorid, tryptophane.

Med antioxidanter (EU tilsætningsstoffer).




Garanteret analyse:
Tilsat:

Protein
34,0 %
Vitamin A
22 000 IU/kg

Fedt
22,0 %
Vitamin D3
2 000 IU/kg

Fibre
2,0 %
Vitamin E
120 mg/kg

Aske
6,8 %
Vitamin C
22 mg/kg

Vandindhold
8,0 %
Kobber
3 mg/kg

Fosfor
1,1 %
Taurine
1 100 mg/kg

Kalcium
1,2 %
Lecitin
5 g/kg

Natrium
0,45 %
Choline chloride
2 440 mg/kg

Magnesium
0,08 %

Tilbage til toppen Go down
Sølvsten
Teenager
Sølvsten


Antal indlæg : 558
Alder : 58
Bopæl : Ballerup
Antal Ildere : 6

Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitimeOns Feb 01, 2012 5:34 pm

Tak tak
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilken tørfodertype fodre du med? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken tørfodertype fodre du med?   Hvilken tørfodertype fodre du med? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilken tørfodertype fodre du med?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvad fodre i med- spørgeundersøgelse
» hvilken dommerbeskeder har i lagt :)
» Hvilken slags foder får jeres dyr?
» Hvilken slags sele bruger I til jeres dyr?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: 

Alt om ildere

 :: Ernæring
-
Gå til: