Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 2:13 am
Vi er jo på ferie i Florida lige nu, og vi var på tur til Everglades som er et unikt naturområde i det sydlige Florida. Everglades lever på kanten af at uddø bla. pga. forurening fra landmænd i de nærtliggende områder. Hele område er en stor flod der har en årlig gennemsnitlig dybde på 6 cm. Floden bevæger sig med i km i timen, ikke særlig hurtigt, og ud i Florida bugten som ligger imellem den Mexicanske golf og Atlanterhavet. Område er enormt stort område, det er 80 km bredt og jeg ved ikke hvor langt. Hele område er fyldt med fantastiske dyr. Alligatorer, pandere, krokodiller, fugle der svømmer under vand, forskellige skildpadde arter, fugle, sommerfugle osv. Her er lige lidt billeder fra vores tur derned.
Enjoy :rolleye:
En flot frø
Det tætteste vi kom på en Pander
Fra venstre Toke (Trolderik), Karsten (Pelusa Blanca) og Mig
Og så nogle ikke så skarpe billeder af en stribet sommerfugl - den bevægede sig
Orange sommerfugl
Gul sommerfugl
Meget stor sommerfugl
Stor guldsmed
Jeg ved ikke rigtigt hvad det er, måske en blanding af en guldsmed og en sommerfugl?
Store planteædede græshoppere
En fugl der kan svømme under vand :colgate:
Her er den under vandet
Her svømmer den
Den her fløj lige hen over hovedet på mig. Først troede jeg det var en ørn, senere fandt jeg ud af at var en grib
Det er en flot fugl
Tilfældige fisk i et tilfældigt vandløb
En stor og flot skildpadde under vandet
Og så den første alligator vi så.. Lige under gangbroen
Og nu dykker den
Og så fandt drengene en alligator, siger de, jeg tror nu at det var en krokodille
Og så så vi også en baby gator
Og så lidt billeder af hvordan naturen ser ud i Everglades
Sådan ser bunden ud over det hele. Det er kalkbund/gammel koralrev.
Håber i kunne li' billederne. Det er ihvertfald et sted jeg godt vil anbefale hvis man kan lide at se naturen og dens liv
cille Opdrætter
Antal indlæg : 477 Alder : 52 Bopæl : Assens/ ved Mariager Antal Ildere : Mange
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 2:38 am
Ihhh altså...hvorfor var man ikke lige med på sådan en tur. Der er da bare så flot og det må være noget af en oplevelse.
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 2:42 am
Det var det også.. Vi må jo bare arrangere en tur herovre med alle dyrene i en kæmpe luksusvilla
Stubba Stifter
Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 9:15 am
Wow, det er flot!
Daisy Opdrætter
Antal indlæg : 2084 Alder : 47 Bopæl : Fr.værk Antal Ildere : 8
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 9:38 am
skønne billeder. glæder mig til du smider flere herind
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 1:07 pm
hvor ser det bare ud til at i hygger jer gad sgu godt have været med! waaauw.
Mary Admin
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 5:08 pm
Anja: Du er velkommen næste gang
Daisy: Der skal nok komme flere. fra poolen og de andre sager vi har lavet
Gæst Gæst
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 6:27 pm
Wow.. Det må have været fedt. Hvor lang tid var I der?
Den gule sommerfugl er da camufleret godt.
PiaLyng Teenager
Antal indlæg : 735 Alder : 33 Bopæl : 7140 Stouby Antal Ildere : 9
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Man Jul 26, 2010 10:57 pm
Hvor er det super fedt, Mary !! Jeg er dødmisundelig ! og glæder mig til at se flere billeder
Mary Admin
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Tirs Jul 27, 2010 3:52 am
Louise skrev:
Wow.. Det må have været fedt. Hvor lang tid var I der?
Den gule sommerfugl er da camufleret godt.
Vi var der i et par timer, måske 3-4 timer. Det er sådan at man kører rundt i bil og så er der en masse steder hvor man kan holde ind, hvor de så har lavet stier ind i naturen
Gæst Gæst
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Tirs Jul 27, 2010 7:25 pm
Der har jeg også været Det var godt nok også en fed oplevelse for mig!
Gæst Gæst
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Tirs Jul 27, 2010 7:54 pm
Nå det er sådan det fungere. Lyder ret fedt. Så får man da set en masse.
Mary Admin
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Ons Jul 28, 2010 3:26 am
Anne skrev:
Der har jeg også været Det var godt nok også en fed oplevelse for mig!
FEDT
Hvornår var du her.. der
AlisVolatPropiis Hvalp
Antal indlæg : 115
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder) Ons Jul 28, 2010 4:16 am
Ja man bliver da slet ikke dødmisundelig *G* for faen nogle fede billeder og ikke mindst oplevelser
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: På tur til Everglades, Florida (mange billeder)