Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 9:58 am
Er der nogle der har nogle fif til hvordan jeg kan få Mailo til at tage på?
Han er ikke den bedste til at spise, men har lige luret at han spiser hvis jeg blødgør hans foder. Så det prøver vi lige lidt. Er der andre idéer?
starshineferrets Hvalp
Antal indlæg : 106
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 10:08 am
Det som får illrar att gå upp i vikt och bygga muskler är enbart animaliskt protein och animaliskt fett. Så om man ökar på det i kosten så brukar de börja lägga på sig.
Man kan ge dem ett helt ägg (vita + gulan) blandat i maten ibland, klippa ner bitar av hönsfett, ister, kyckling är också fett, särskilt om det är skinn kvar på det. Blanda i sådant i den uppblötta törrkosten så kanske han äter det.
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 10:24 am
Han er en kræsen herre, men jeg vil helt sikkert prøve noget af det
Han gider ikke spise æg, men det kan være hvis det lugter af tørkost at han så vil. Fedt, hvor kan man købe sådan noget henne?
Daisy Opdrætter
Antal indlæg : 2084 Alder : 47 Bopæl : Fr.værk Antal Ildere : 8
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 10:25 am
vi har købt lammefedt fra dansk barf center, så det er værd at undersøge i butikkerne nær jer.
Tzari Opdrætter
Antal indlæg : 142
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 12:36 pm
mælke erstatning eller måske det okse fedt pulver de har på zooplus.
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 1:33 pm
Har du prøvet med ducksoup?
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 5:38 pm
Bawa skrev:
Har du prøvet med ducksoup?
Jeg ved ikke hvordan man laver det? ..
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 5:38 pm
Han vil rigtig gerne spise, hvis jeg vil håndfodre ham se det har han luret.
Ferretmania Opdrætter
Antal indlæg : 152 Alder : 55 Bopæl : Horsens Antal Ildere : 6
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 7:36 pm
Opskrift på ducksoup :
Denne opskrift er genial hvis din ilder mangler lidt sul på kroppen, eller skal komme sig ovenpå en sygdom. Den er skånsom for maven og indeholder en masse gode kalorier.
Kog/steg kyllinge eller kalkunstykker (med fedt, skind og ben) Lam er også et godt valg, men kylling er lettere at fordøje. Pulveriser noget kvalitets tørkost i en blender. Skær kødet (med ben, fedt og skind) ud i små stykker når det er færdigkogt/stegt, og purér det i en blender med vandet. Konsistensen skal være som en tynd suppe. Bland suppen med det pulveriserede tørkost, og frys det som ikke skal bruges indenfor et par dage (evt. i isterningebakker). Før brug optøes ”isterninger” langsomt i køleskabet, og der kan tages nok ud af fryseren til de næste fire dage. Hvis ilderen taber vægt, kan man give den ca. to spiseskefulde hver fjerde time. Før servering opvarmes ”suppen” en smule . Hvis den er for tyk, kan man med fordel komme lidt varmt/lunkent vand i ,i stedet for at varme den op. Rør godt rundt, og føl efter med fingrene, at den ikke er for varm, så ilderen ikke brænder sig. Tilsæt evt. vitaminer/olie. For at vende ilderen til smagen kan man fingerfodre den først. Hvis ilderen tager medicin, kan man blande det i suppen.
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 7:42 pm
åh. det lyder jo egentlig nemt nok. Men det kylling med fedt, skind og ben? Hvor køber jeg det? undskyld jeg spørger så dumt, men vil bare gøre det rigtigt ..
Ferretmania Opdrætter
Antal indlæg : 152 Alder : 55 Bopæl : Horsens Antal Ildere : 6
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 7:51 pm
Du kan købe det enten fersk eller på frost i supermarkeder Jeg plejer selv at købe kyllingeoverlår og pille de ben fra som min blender ikke kan knuse.
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Lør Aug 21, 2010 8:36 pm
det er sgu smart .. det tror jeg hellere jeg må prøve på
AlisVolatPropiis Hvalp
Antal indlæg : 115
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Søn Aug 22, 2010 4:37 am
Det er bedre at købe en hel kylling, der er flere små ben, brusk skind og fedt på...skær det meste af det rene kød væk, men smid alt skindet i.....eller du kan koge hele kræet og lav tarteletter eller andet til dig selv og smid så alle små ben, alt brusk, lidt kød -vinger og lidt lår i osv.
du kan også købe noget lidt federe kvalitetsfoder til ham, og giv det til ham som godbidder. -hvis de andre ikke skal tage på.
Æg, olie, fedt osv.
Lad være med at bruge vådfoder...mange dyrlæger vil anbefale bla Hills A/D men selvom det er federe end så mange andre former for foder...så har ilderen brug for mere fedt end det indeholder, og der er alt for meget vand og andet unødvendigt fyld i. Det er dog godt til sarte maver og hvis ilderen slet ikke vil spise.
Men nu skal han jo ikke gøres tykkere hvis han bare er en lille dreng men ellers sund og rask -der er ildere der er meget tynde om sommeren. Istedet så kan man arbejde på muskelmasse... bla via foder, men også motion
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på? Søn Aug 22, 2010 10:23 am
Jamen jeg ved godt at det kan være pga. sommeren .. Men efter vi har fået Tello (som vi har haft i .. 3 uger tror jeg) så spiser han virkelig sjældent. Det er lidt som om han er gået i protest. Så det er mest for at få ham til at spise og tage en smule på. (for han har tabt ca. 100g i de 3 uger Tello har været her) ..
Men hvilket kvalitetsfoder feder?
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Hvordan kan jeg få Mailo til at tage på?