Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Log indNyeste billederTilmeldPortalForumforside

Hvad ser i på hos en opdrætter?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Dark Crystal Ferret
Teenager
Dark Crystal Ferret

Antal indlæg : 675
Alder : 42
Bopæl : Kalundborg - Vestsjælland
Antal Ildere : 10

Hvad ser i på hos en opdrætter? Empty
IndlægEmne: Hvad ser i på hos en opdrætter?   Hvad ser i på hos en opdrætter? Icon_minitimeTirs Jul 05, 2011 5:52 am

Jeg tænkte på jeg gerne ville høre jer andre, hvad i kigger efter når i vælger dyr hos en opdrætter.
Er det sundhed eller farver/pels.. eller begge dele?
Og når i ser på hjemmesider osv. hvad ser i så mest efter hos en opdrætter.
Tilbage til toppen Go down
http://crystalferret.webs.com/
Stubba
Stifter
Stubba

Antal indlæg : 4090
Alder : 36
Bopæl : Varde
Antal Ildere : 2

IndlægEmne: Sv: Hvad ser i på hos en opdrætter?   Hvad ser i på hos en opdrætter? Icon_minitimeTirs Jul 05, 2011 7:28 am

Jeg må indrømme, at det er vigtigt for mig at have en god kontakt med opdrætter - og at jeg føler jeg får den bedste service.

Derudover går jeg efter farven OG sundheden. Jeg vil selvfølgelig ikke have et dyr, hvor stamtavlen viser en kort levealder eller sygdomme eller sådan (i ved hvad jeg mener) .. Men jeg må indrømme, at står valget mellem fx. en albino og så en sort en, så ville jeg da vælge den sorte .. Fordi jeg er helt vilde med mørke (og langhårede) dyr.

Jeg ser også efter om dyrene har det godt hos opdrætter - altså, trives de? Er de meget ude og rende? osv.
http://www.frkstubba.dk
K@tja
Hvalp
K@tja

Antal indlæg : 144
Alder : 50
Bopæl : Ishøj
Antal Ildere : 3

IndlægEmne: Sv: Hvad ser i på hos en opdrætter?   Hvad ser i på hos en opdrætter? Icon_minitimeTirs Jul 05, 2011 10:37 am

Jeg har kun købt hos opdrætter 1 x før... og snart køber jeg jo hos opdrætter for 2. gang.

1. gang... var jeg lidt i vildrede, om hvad jeg specifikt sku kigge efter, men besøgte opdrætter og syns om de andre dyr de havde, og syns også om opdrætteren... det blev til et venskab... der nu er stoppet (en længer historie I nok skal få en anden gang)!!

Nu køber jeg jo Kawa Emil hos Olsens Ilder Opdræt... jeg har oplevet deres dyr nogle gange på udstillinger, og sføli også oplevet Daisy og hendes mand... og syntes rigtig godt om dem. Jeg har haft en del kontakt med Daisy.. både omhandlende fritter og private ting... og har naturligvis været hjemme hos dem (deeeejlig kaffe Hvad ser i på hos en opdrætter? 738695 )
Og jeg GLÆDER mig til at købe guldklumpen af dem, og til den fremtidige kontakt mellem dem og mig Hvad ser i på hos en opdrætter? 140771

Så for mig er det der er vigtigst, at JEG føler mig tryk ved opdrætter, kan se de dyr de ellers har, deres omgivelser og sind.... og føler der er en god kontakt med opdrætter.... og jeg lader mig ikke berører af rygter (oplevede jeg ved 1. opdrætter) ... før jeg selv har oplevet de ting rygterne fortæller, lader mig ik påvirke af andre, vil gøre mig mine egne erfaringer. Og vider giver ikke selv rygter jeg hører fra andre, men KUN egne oplevelser!!
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: Hvad ser i på hos en opdrætter?   Hvad ser i på hos en opdrætter? Icon_minitime

Hvad ser i på hos en opdrætter?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» opdrætter ris/ros
» Hvad er en god opdrætter
» Opdrætter trådene
» Hvornår kan man definere sig som opdrætter?
» Ilder opdrætter link søges

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: 

Avl m.m.

:: Avl & genetik
-
Gå til: