Antal indlæg : 4090 Alder : 36 Bopæl : Varde Antal Ildere : 2
Emne: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 2:26 pm
Nu sad jeg lige og lavede regnskab over mit forbrug og dyrenes, og blev lidt nysgerrig efter at høre hvor meget andre bruger?
Har I en separat konto til dyrene? Og hvor meget sætter I ind på den?
Jeg synes hurtigt det løber op, når man har de dyr. Vi sætter ca. 500kr ind på en konto hver måned - og synes det er ret mange penge
Mary Admin
Antal indlæg : 2625 Alder : 36 Bopæl : Randers Antal Ildere : 4 drenge og 3 piger!. <3 Mikka i mit hjerte <3
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 2:30 pm
bruger alt for mange penge! .. ej, skal nok lige lave en oversigt når jeg får tid. ..
Daisy Opdrætter
Antal indlæg : 2084 Alder : 47 Bopæl : Fr.værk Antal Ildere : 8
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 2:32 pm
det har jeg slet ikke styr på. men vil skyde på at det vi har til os selv hver måned er ½ til oz tobenet og ½ til de 4benet. og så kommer der de uforusete regninger såsom dyrlægen, medicin og udstillinger. :$ hihi
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 2:33 pm
Det er netop det. Claus gider ikke at han skal punge op lige pludselig så derfor skal kontoen passe lidt sig selv. Altså, at ALT hvad der har med dyrene at gøre - skal være på den konto. (også derfor vi ikke skal med til nogle udstillinger lige nu det er pengene sgu ikke til :/ )
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 2:39 pm
For mad og grus er mega dyrt .. Tror bare jeg sulter mine dyr fra nu af .. Eller, det der
starshineferrets Hvalp
Antal indlæg : 106
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 3:17 pm
haha oj.. allt för många pengar det beror på om ni menar även med veterinär vård, eller om det bara gäller mat, sand och det nödvändiga?
av veterinär vård så går det närmare 10.000 kr om året i bara vaccin, suprelorin och ja vanliga saker... sedan har de väl vad gäller olycksfall och sådant kostat mig mellan 0-50.000 om året. försäkring kostar mig ca 6000 kr om året.
i mat och sand/pellets går det mellan 500-1000 kr i månaden sedan tillkommer alla leksaker och anat roligt jag köper som kan vara mellan 0-några tusen i månaden.
kostnad för avelsdjur är väl uppe i närmare 30.000 kr hittills.
utställningar kostar ju några tusen om året det med...
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 3:22 pm
Jeg bruger nok for mange penge på sådan noget som udstillinger og legetøj, men lige nøjagtigt det jeg skal på dyrlægeregninger. Jeg har en dyrlægekonto og kan ikke sige at de koster det og det om måneden, for det varierer meget med uforudsete udgifter, som jeg har haft en del af på det sidste.
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 4:56 pm
hmm vi køber træpiller ind sådan ca en gang hver havle år... vi bruger omkring 30-45 kg træpiller hver halve år så det er 80-120 kr lige der så køber vi også stort ind af foder ½ år og det er gerne fra tyskland eller sverige så det er omkring 1000 kr og ja så kommer de uforudsete ting som dyrelæge regniner..
Legetøj kommer gratis fra arbejdet
Daisy Opdrætter
Antal indlæg : 2084 Alder : 47 Bopæl : Fr.værk Antal Ildere : 8
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 5:41 pm
mimse-mia skrev:
hmm vi køber træpiller ind sådan ca en gang hver havle år... vi bruger omkring 30-45 kg træpiller hver halve år så det er 80-120 kr lige der så køber vi også stort ind af foder ½ år og det er gerne fra tyskland eller sverige så det er omkring 1000 kr og ja så kommer de uforudsete ting som dyrelæge regniner..
Legetøj kommer gratis fra arbejdet
det var godt nok ikk mange træpiller på ½ år. det er hvad vi bruger på max 14 dage hvis vi strækker den. nu har vi så også 10 dyr, men da vi havde 2-3 dyr brugte vi det på max 1 måned. men smart at købe ind til længre tid af gangen. vi skal også ha købt vildt ind af træpiller når vi er flyttet og vi kan sætte sækkene i skuret
Gæst Gæst
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 5:44 pm
mere bruger vi ikke og vi rengører vores 3 bakker hver dag men vi har jo også kun fået den 3 for en månedes tid siden men vores er også super gode til og gå i badeværelset når de er ude af buret..
Bawa Opdrætter
Antal indlæg : 2060 Alder : 36 Bopæl : Århus Antal Ildere : 9
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Søn Aug 22, 2010 7:17 pm
Jeg tror jeg bruger mellem 1000 og 1500 om måneden på mad, træpiller og alt det "normale" halløj. Og så har jeg en konto til hvis der skulle ske uheld, eller hvad man siger .. Så der er penge til f.eks at få en dyrlæge til at komme herhjem i en weekend og sådan Den konto putter både Steffen og jeg penge ind på hver måned. Det skifter lidt hvor meget det er.
AlisVolatPropiis Hvalp
Antal indlæg : 115
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Tors Aug 26, 2010 8:45 pm
Puha....
Per måned. Foder lige for tiden (hvalp grovæder) ca 500kr -blandet wildcat foder. Og der bliver spist ca 5kg.
Legetøj i snit nok 50kr hver måned hvis man tænker på hvad jeg bruger på et år, fordelt ud over et år.
Tæpper/sengetøj -50kr
Dyrlæge konto 300kr
Det var vidst det jeg bruger om måneden
KariN Hvalp
Antal indlæg : 130 Alder : 36 Bopæl : Rødovre Antal Ildere : 3
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Tors Aug 26, 2010 9:59 pm
Jeg syns det er svært at regne sammen, for jeg køber hvad jeg syns mine dyr skal have eller trænger til
Dyrlægekontoen 500 kr
Foder: 600 kr (det holder så en måned eller to så det er ikke hver måned det skal købes)
Grus: 500 kr (Det køber jeg masser af når det er på tilbud, så har jeg et lager i kælderen, så det er heller ikke hver måned)
Godbidder og Olie: 100-300 kr
Tæpper: ? (Der plejer jeg at købe en masse hvis jeg finder dem på tilbud eller hvis jeg er i Ikea, igen har jeg er lager i kælderen)
Legetøj: 50-400? (Igen igen så køber jeg hvis jeg falder over noget jeg syns de skal have, ikke at de mangler men det er jo altid sjovt med noget nyt)
Udstillinger: Ja det svinger jo også meget, det kommer an på hvor mange udstillinger der lige er der skal betales jo
og så bruger jeg hvis de skal til dyrlægen osv. jeg tager helst kun af deres dyrlæge konto hvis det er akut (vagt dyrlægen) eller hvis de skal opereres for et eller andet. Så hvis de skal Vaccineres betaler jeg det med mit eget budget og ikke ildernes konto.
Så alt i alt, aner jeg ikke hvad jeg bruger af penge på mine dyr, og egentlig er jeg ret ligeglad det vigtigste er at mine dyr lever det luksus liv de fortjener, jeg bruger hvad der er nødvendigt + lidt til
Stubba Stifter
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere? Ons Dec 29, 2010 4:09 pm
Må indrømme, at det er blevet billigere efter vi er hoppet over til træpiller igen
Så kan vi nøjes med at købe ca. 1 pose med 25-30kg i om måneden. Det passer ca. og så er vi begyndt at bruge noget andet foder, som er liidt billigere - så endnu et plus
så der kommer 300kr over på ilderkontoen hver måned, plus at vi har en konto til "worst case senarios"
Så det kan vidst lige løbe rundt
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Hvor mange penge bruger i på jeres ildere?